קרדיט: Shutterstock
נכון שזה היה נחמד לו היה כפתור פלא שבלחיצה אחת היה הופך את העסק שלנו לאימפריה בינלאומית של אלפי סניפים?
ובכן – יש כפתור כזה. וקוראים לו "זכיינות בינלאומית". הוא אמנם דורש התאמות לעסק שלכם וקצת יותר מלחיצה אחת – אבל עדיין מדובר בכפתור, כלומר בשיטה מוכחת שעבדה שוב ושוב ושוב לאלפי עסקים מכל מיני סוגים ברחבי העולם.
מן הסתם תשמחו מאוד שהעסק שלכם יגדל באלפי אחוזים תוך מספר שנים, נכון? מן הסתם תשמחו מאוד לצמוח לשווקים הגדולים ביותר בעולם, נכון? ולכן מן הסתם גם תשמחו מאוד להיות מזכים בינלאומיים.
ומה שמדהים הוא שלמרות שמדובר בשיטה פנומנאלית, יסודית ומוכחת להתעצמות עסקית בטור הנדסי – מעט בעלי עסקים בישראל מודעים לה. וגם המעטים שכן שומעים על המושג "זכיינות בינלאומית" חושבים בטעות שמדובר בפתיחה וניהול של סניפים במדינה אחרת – שזה כמובן קשה מאוד ודורש השקעה גדולה.
אז זהו שלא. הכוח העסקי העצום הטמון בזכיינות בינלאומית הוא שמצד אחד מדובר בשיטה עם פוטנציאל גדילה מקסימאלי, ומצד שני מדובר בשיטה חכמה מאוד שעם האסטרטגיה הנכונה עושה את הכול בר-השגה, פשוט, חסכוני, ואמין. הכיצד?
למעשה, אנחנו כמזכים בינלאומיים לא פותחים יותר מסניף אחד במדינה אחרת. מה אנחנו כן עושים? אנחנו מוכרים רישיונות לעסק שלנו למישהו אחר והופכים אותו למזכה במדינה שלו (שנקרא – "זכיין ראשי"). והוא זה שפותח סניפים במדינתו ומתחלק איתנו בדמי הזיכיון עבור כל סניף שנפתח ובתמלוגים שישולמו על ידי בעל הסניף.
במילים אחרות – אנחנו "כובשים" ערים ומדינות שלמות במחי עסקה אחת. במאמץ השווה למכירת רישיון עסקי לסניף אחד – אנחנו מוכרים רישיון לעשרות ואפילו מאות סניפים.
לצורך ההמחשה, כמזכים בינלאומיים אנו למשל מוכרים את הרישיון להפעיל סניפים שלנו בניו-יורק לנציג אחד בלבד. ואותו נציג הוא זה שפותח עוד ועוד סניפים בניו-יורק ואף נותן זיכיון לזכייני משנה לפתוח עוד ועוד סניפים משלהם מתחתיו. כלומר, זכיינים ראשיים הם עוד יזמים שפועלים למכור ולנהל עוד ועוד עוד סניפים שלכם. ועל כל סניף שנפתח – אנו כמובן מרוויחים. וכל הסניפים כולם – מנוהלים תחת המותג שלנו ועל-פי השיטה העסקית שלנו.
כמה זה עולה לנו? מה זה דורש מאיתנו?
מעט מאוד ביחס לפתיחת סניפים בעצמכם. חשוב להבין: מדובר במתן רישיון. אתם לא פותחים סניפים ולא מנהלים אותם. ולכן מבחינה כספית זו השקעה נמוכה. עיקר המאמץ שלכם יהיה בבנייה חכמה של השיטה שלכם כמזכים – כך שתבחרו את הזכיין הראשי והמקום הנכון ותבנו שיטת זכיינות יעילה שתעזור לכל הסניפים להצליח, לשגשג ולהתרבות.
זה טוב מדי מכדי להישמע אמיתי, נכון?
לא נכון. כי זה אמיתי, אמיתי לחלוטין. הזכיינות הבינלאומית עובדת מכיוון שיש בה היגיון אנושי והיגיון עסקי חזקים ומגובשים שהתחשלו לאורך שנים של ניסיון מוצלח ברחבי העולם.
אנחנו יכולים לראות את הצלחתה של הזכיינות הבינלאומית בסוגים רבים של עסקים המקיפים אותנו – עסקים קמעונאיים ועסקים נותני שירותים – החל מרשתות מזון מהיר, דרך מותגי אופנה וכלה בשיטות לימוד וכמעט כל עסק אחר שניתן לחשוב עליו.
האם זכיינות בינלאומית מתאימה לי?
זאת יש לבדוק באמצעות גיבוש מודל עסקי ותוכנית עסקית לחברה המזכה, לזכיין הראשי ולזכיין הקצה.
אם יש לכם רשת מצליחה בישראל – לא בהכרח שהיא תצליח בזכיינות בחו"ל.
ואם אין לכם רשת בישראל, אך יש לכם סניף עם שיטה מגובשת– מדוע שלא תתחילו ישר בחו"ל, בשווקים הרבה יותר גדולים?
ולכן התשובה היא שזכיינות בינלאומית עשויה להתאים לכל מי שרוצה להיות רשת עסקית גדולה, גדולה מאוד. אנו במכון הישראלי לזכיינות מומחים בבחינת סיכויי ההצלחה בזכיינות בינלאומית ובגיבוש מודלים עסקיים יצירתיים שיכולים להגשים את חלום ההתרחבות הבינלאומית.
אז איך מתחילים? איך אני נעשה בעלים של רשת זכיינות בינלאומית?
גם זה פשוט מאוד. פונים אלינו, IFI – המכון הישראלי לזכיינות.
IFI הוקם על-ידי מר סטיבן וולפסון – מומחה בעל ניסיון של יותר מ-30 שנה בזכיינות בינלאומית, אשר, בין השאר, היה בצוות פיתוח המדינות ברשת הזכיינות הגדולה בעולם – Subway. תפקידו של IFI הוא לסלול דרך שמתאימה לעסק שלכם, דרך אמינה, אפקטיבית ומדויקת, ואנו עושים זאת על ידי צוות מומחים עם ניסיון עשיר בעסקאות וזכיינות בינלאומית.
IFI יוכל לבנות לכם את כפתור הזכיינות הבינלאומית שלכם. הניסיון, הכישורים והקשרים שלנו בזכיינות בינלאומית הם חסרי תקדים בישראל. אנו מייעצים ומלווים אתכם, סוללים לכם שיטה ועוזרים לכם להוציא אותה אל הפועל.
אם תלכו איתנו ותיישמו את השיטה – סיכויי ההצלחה שלכם גדולים.
האם יש לכם עסק או רשת בישראל ולדעתכם אתם לא זקוקים לנו כדי להיות מזכים בינלאומיים? מצוין!
כי גם לכם נשמח לעזור.
IFI היא הנציגה הבלעדית של חברת MFV. זוהי החברה הגדולה בעולם לחיבור בין מזכים לזכיינים באמצעות תערוכות ברחבי העולם, פורטלים ענקיים של זכיינות ומפגשי נטוורקינג של זכיינים ראשיים ובעלי מותגים.
חשוב להבין – לא מדובר בתיווך! MFV הוא השער הראשי לפלטפורמות המתקיימות ברחבי אמריקה ואירופה ומושכות קהל מכל העולם, שבעזרתן מגייסים זכיינים. וכל זה על-ידי יצירת קשר ישיר, ללא תיווך, בין המזכה לבין זכיינים ראשיים.
לכן, גם אם אתם כבר מוכנים להתרחב למדינות אחרות בעולם – צרו איתנו קשר. בתור הנציגים הבלעדיים של MFV בישראל, נסייע לכם להשתתף בתערוכות ובפורטלים של MFV ובכך לנטוע אתכם בלב הפועם של הזכיינות הבינלאומית, תוך כדי שאנו ממנפים לטובתכם את הקשרים הישירים שיש לנו עם MFV.
המכון הישראלי לזכיינות מוביל מתחם בו יתאפשר למספר מותגים ישראליים שאינם מתחרים זה בזה, לשתף פעולה ולהציג תחת קורת גג אחת בתערוכות MFV (The Israeli Franchise Pavilion), וכך להפחית עלויות ולייעל את התהליך.
הדרך שלכם להיות בעלים של רשת זכיינות בינלאומית – קרובה מתמיד! דברו איתנו ונשמח להראות לכם איך או פשוט לכוון אתכם למקום הנכון.