פרסום שלילי בעיתונות, המתח הנפשי, הוצאות משפט כבדות בשל התארכות ההליך ושכר טרחת עורכי דין, הם רק חלק מהנזקים העלולים להיגרם לצדדים במשפט ועלולים להביא לקריסתם של עסקים רבים.

כפי שידוע לכולם, הסתמכות על פתרון סכסוכים בבית המשפט כרוכה בהליך העלול להימשך זמן רב ולפעמים שנים.

לאילו הנקלעים לסיטואציה הלא רצויה הזאת, קיימות אלטרנטיבה יעילה ומועילה יותר – בוררות.

לצורך כך, קם "המרכז הישראלי לגישור ובוררות" – המרכז הישראלי לגישור ובוררות הוא תולדה של שת"פ יוצא דופן בין 30 הארגונים המובילים בישראל שפעלו להקמת אלטרנטיבה יעילה ומהירה לפתרון סכסוכים, מחוץ לכותלי בית המשפט.

המרכז גייס לשורותיו עשרות שופטים בכירים בדימוס, בוררים, מגשרים ומומחים שונים על מנת לתת מענה ייסודי לכל סגמנט בתחומים שונים כדוגמת:

עניינים עסקיים מקומיים ובינלאומיים (חוזים, זיכיונות, מכרזים, תאגידים, נדל"ן, תשתיות ועסקאות בינלאומיות).

דיני עבודה ושוויון במקום העבודה.

נזקים, ביטוח ורשלנות רפואית.

ענייני משפחה (כולל הפרות של הסכמי ממון).

קניין רוחני, אינטרנט ופטנטים.

הוצאת דיבה והגנת פרטיות.

פעילות המרכז מתבצעת תוך שמירה מוקפדת על האתיקה. ההליכים במרכז דיסקרטיים והסודיות מובטחת.

אלטרנטיבה ייחודית שהמרכז מציע היא הגעה להסדרה – הבאת הצדדים להסכם מחדש, תוך הסתייעות במומחה הרלוונטי לתחום, אשר יבחן את מערכת היחסים על כל מורכבותה ויסייע בהסדרת ההסכם החדש ביניהם, באופן אשר מיישב את הסכסוך ומסדיר את היחסים מחדש בדרך של "שלום בית" אמיתי בין הצדדים.

מאפיין ייחודי מרכזי נוסף של המרכז הוא קיומה של ערכאת ערעור פנימית – המרכז מאפשר לערער על פסק הבורר באופן אוטומטי ומיידי לבקשת מי מהצדדים, וזאת בפני בורר נוסף, דן יחיד או בפני הרכב שופטי בית המשפט העליון בדימוס ושופטים בכירים אחרים.

אנו במכון הישראלי לזכיינות תומכים במיזם מבורך זה ושמחים לבשר על השקת השת"פ עם המרכז הישראלי לגישור ובוררות.

בנוסף, אנחנו גאים כי סטיבן וולפסון, מייסד המכון הישראלי לזכיינות (בעל ניסיון של מעל ל-35 שנה בתחום הזכיינות הבינלאומית) ובורר בעל הסמכה מאוניברסיטת בר אילן, נבחר להיות אחד מהבוררים המקצועיים המתמחה בתחום הזכיינות והקמעונאות.