לאחרונה התבשרנו שהמכון הישראלי לזכיינות מועמד לקבלת הפרס היוקרתי מטעם MEA Business Awards לשנת 2020. 

MEA Business Awards  הינה הוצאה לאור יוקרתית הפועלת לחשיפת עסקים וארגונים הפועלים למתן השראה לאוכלוסייה העסקית ומספקים את המוצרים והשירותים הטובים ביותר. מדי שנה MEA מעניקה פרסים בקטגוריות שונות לארגונים העונים על קריטריונים אלו.

להלן המענה של סטיבן וולפסון – מייסד ומנכ"ל המכון הישראלי לזכיינות לשאלותיהם של MEA

שאלה 1

אם היית יכול להדגיש היבט שעבורו ראוי המכון הישראלי לזכייינות לזכות בפרס מה זה היה?

המכון הישראלי לזכיינות מקדם זכיינות אתית ומאוזנת בישראל. אומנם לישראל יש נוכחות חזקה בזכיינות, אך למרבה הצער, בכל הקשור לאתיקה בזכיינות, היא נמצאית במקום בו הייתה ארה"ב לפני 35 שנה ואירופה לפני 30 שנה. משימתנו היא לתקן זאת. אני כתבתי ופרסמתי את "הקוד האתי של זכיינות" של המכון הישראלי לזכיינות וגם כתבתי מדריכים לזכיין ולמזכה, ואני מנצל כל אפשרות על מנת ללמד את תעשיית הזכיינות בישראל מה המהות של זכיינות אתית. לאחרונה מונתי ליו"ר הועדה לקידום והסדרת הזכיינות בישראל מטעם להב (הארגון לעסקים קטנים ובינוניים בישראל).

שאלה 2

האם לחברתך יש השקת מוצרים חדשים לשנה הקרובה או מוצרים חדשים שהשקתם לאחרונה?

כל הזמן. לפני שנה השקנו באתר שלנו פורטל מסוגו הראשון בארץ. לפרסום וחיפוש זכיינות. יש לנו 25 חברות המפרסמות אצלנו וזה הולך וגדל (בממוצע מתווספות לפורטל 2-3 חברות כל חודש). חברות אלו משתמשות בפורטל בכדי לפרסם את אפשרויות הזכיינות שלהם. פרט לכך יש לנו באתר את "Franchise TV"  המציג כל הזמן קורסים שונים בנושא הזכיינות. התוצאה של כל הפעילות הזאת, היא שכל הזמן יש לנו חדשות מרגשות המתעדכנות באתר והמפורסמות גם בפייסבוק וב LinkedIn. כמו כן, אנו שולחים ניוזלטר על בסיס שבועי ל-1,000 אנשים הרשומים במאגר מידע שלנו.

 

שאלה 3

האם חברתך התמודדה עם אתגרים משמעותיים במהלך השנה האחרונה? אם כן, כיצד?

נגיף הקורונה השפיע על כל העסקים כולל העסק שלנו. לפני המגיפה היו לנו מס' לקוחות ששלמו תשלום גבוה בריטיינר, במטרה שנסייע להם להתרחב לחו"ל. רוב הפעילות הזאת באופן מובן, הושהתה וזה כמובן השפיע על תזרים המזומנים שלנו. אך עם זאת, המשכתי להעסיק את הצוות שלי ושינינו את הפעילות שלנו לחיזוק הערכים האתיים שלנו. וכן, התחלנו להציע חינוך מסובסד בזכיינות אשר אנו עדיין עובדים עליו

שאלה 4

האם יש טרנדים חדשים שאתה רואה בתעשייה שלך? כיצד אתה מסתגל אליהם?

המושג הוא (במהלך הקורונה) לחוות מהפכה מקוונת (בהיבט חיובי). ישראל (המכונה "The Start Up Nation"), היא המקום הנכון להיות בו. כדי שנוכל לתרום במציאות חדשה זאת, אנו במכון הישראלי לזכיינות פתחנו מס' מודלים מעניינים של זכיינות המתאימים לטרנד העסקי החדש ואנו עובדים עם מס' חברות ישראליות מקוונות כדי לדייק ולהתאים מודלים עסקיים אלו אשר יסייעו להם להרחיב ולייצא את פלטפורמת האונליין שלהם באמצעות זכיינות. חברות אונליין אלו אינן רק מתחום הקמעונאות אלא גם מתחום החינוך, פתרונות רפואיים מרחוק, בטיחות בדרכים ועוד.

שאלה 5

במבט קדימה, מה מתכנן העתיד למכון הישראלי לזכיינות? האם יש לך תוכניות או פרוייקטים עתידיים שתרצה לחלוק אתנו?

בהחלט. מטרתנו היא להפוך את המכון הישראלי לזכיינות לארגון המשפיע ביותר בתחום הזכיינות. כיום, עיקר הפעילות בזכיינות מתמקדת במכירת זכיונות, אך הגיע הזמן לגרום לקהילת הזכיינות בישראל (זכיינים ומזכים) להבין שזכיינות אינה עוסקת רק במכירה אלא דורשת גם רגולציה, אתיקה והוגנות. זהו אתגר מהותי אך מספק מאוד ואנו במכון הישראלי לזכיינות רואים עצמנו בחזית כדי להסדיר זכיינות אתית ומאוזנת בישראל. זה יכול לקחת עוד מס' שנים ולכן התוכניות והיעדים שלנו מוגדרים לטווח הארוך ובהחלט יעסיקו אותנו למשך ה-10 שנים הבאות.

לכל המאמרים