מהם היתרונות בלהיות שותף תפעולי במסעדה בהשקעה גבוהה לעומת אלטרנטיבות בהשקעות נמוכות יותר כמו בעסקי הפאסט פוד?

שאלה טובה!

ישנן בעצם שלוש וריאציות של השקעות שונות:

  1. קונספט של מזון מהיר בעלות נמוכה בסדר גודל של בין 400,000 ₪ ל- 800,000 ₪. אלה מותגים קטנים יותר כמו רשתות פיצה, רשתות גלידה, חומוס ופלאפל וכדומה.
  2. השקעות ברמה בינונית בסדר גודל של בין 1-2 מיליון ₪ כגון בתי קפה פופולריים.
  3. מסעדות יוקרתיות בעלות של למעלה מ-3 מיליון ₪ שלעיתים עשוי להגיע עד ל-4 מיליון ₪, דבר היכול לייצר לכם הרבה מאוד כסף בנסיבות הנכונות.

המפתח להצלחה בכל אחת מהאופציות הנ"ל הוא רמת המקצועיות מצד הזכיין, כמובן בתנאי שהרשת המזכה משקיעה בליוויי ובהכשרתו, כך סיכוייו להצלחה גבוהים יותר. מלבד הצורך ברמה גבוהה של מקצועיות ותמיכה, כוח המותג הוא מכריע.

מבנה הרווח וההפסד נותר, לעיתים קרובות, זהה בכל עסק בתחום המסעדנות, ומניב רווח נקי של בין 12%-20%. בדרך כלל, ההכנסה הצפויה של כל אחת משלוש הדוגמאות שהוזכרו לעיל היא גם ביחס לסכום הכסף שהושקע בתחילה כך שהמסעדות היוקרתיות, שאומנם עלו הרבה כסף להקים, יכולות להניב פדיונות של למעלה ממיליון ₪ לחודש ואפילו הרבה יותר… יש כאלה מסעדות שמגיעות לעד 2 מיליון ₪ לחודש. מבחינת רווח והפסד של עסק כזה, יש יתרון לגובה פדיון העסק –  ככל שהפדיון החודשי גבוה יותר, כך מצטמצמות ההוצאות הקבועות של העסק. וכתוצאה מזה הרווח הנקי עלול לגדול. אז בעסק כזה, שמגלגל סדר גודל של 1.5 מיליון ₪ לחודש לפני מע"מ, הרווח הנקי יכול להגיע למעלה מ- 250,000 ₪ בחודש (כמובן תלוי ברמת הניהול של העסק).

מכיוון שמה שאנו מפקידים בבנק הוא כסף ולא אחוזים, ברור שהרווח הנקי של מסעדות יוקרה מניב סכום כסף יפה גם אם הוא מתחלק בין מספר שותפים.

בעוד שרוב המשקיעים המעוניינים לרכוש זיכיון מחפשים הזדמנויות עסקיות בעצמם, משקיעים חכמים רבים יעדיפו להשקיע בזכיינות יוקרתית (ויקרה) יותר בשותפות ולחלק את הרווחים בשל רשימת היתרונות הבאה:

  1. אתה יכול להיות בעלים של עסק ברמה גבוהה (שאחרת היה עולה לך 3.5 מיליון ₪) מבלי שתצטרך להביא את כל הכסף. אם כל הסכום שיש לך מספיק כדי לקנות נתח של 30% בעסק כזה – אין שום רע בלהרוויח דיבידנד חודשי של 50 אלף ₪ ואפילו יותר.
  2. לעיתים קרובות, מה שהשותפים האחרים מחפשים הוא שותף תפעולי טוב המסוגל לנהל מסעדה יוקרתית ועמוסה. במקרים כאלה, הניסיון של שותף כזה חשוב יותר מהכסף שהוא מביא, ולכן מנהלים טובים יכולים להרוויח נתח טוב מהעסקים מבלי שיצטרכו להביא את אותו סכום כסף.
  3. למרות שיכול להיות מצב בו ישנם כמה שותפים בעסק, לרוב רק שותף אחד מנהל ומפעיל את העסק. שותף זה ימשוך גם שכר מנהלים (כחלק מההוצאות הכלליות של העסק) כמו גם את חלקו ברווחים.
  4. אתה אך פעם לא לבד בעסק במיוחד כשהזמנים קצת קשים.
  5. במקרים בהם יותר משותף אחד מעורב בניהול השוטף של העסק, משימות ניהול העסק מתחלקות בין השותפים, ולעיתים קרובות כל שותף מתמקד בחוזקות האינדיבידואליות שלו.

במכון הישראלי לזכיינות יש לנו הזדמנויות רבות ומגוונות להשקיע בשותפויות כאלה. אחד הלקוחות הגדולים שלנו נהנה מהצלחה רבה בקבוצת המסעדות שלו, דבר המעודד שותפויות מכל הסיבות שהוזכרו. לקבוצה זו יש 3 מותגים מצליחים. הם עוסקים בתחום המסעדנות למעלה מ-20 שנה וכל אחת מהמסעדות מייצרת פדיון חודשי של בין 1-2 מיליון ₪ מדי חודש. כרגע ישנן מספר הזדמנויות נהדרות בהן מחפשים את השותפים הנכונים, בעלי יכולות ניהול טובות וניסיון בתחום המסעדנות. השותפים המתאימים יזכו במניות במסעדות מרכזיות אלה שאחרת היו יכולים רק לחלום עליהם… משקיעים מסוג זה ייהנו מארגון מנוהל ויציב עם רקורד מוצלח. ייהנו מתשואה מהירה יחסית על השקעתם וירוויחו משכורת מיום העבודה הראשון.

אם אתה מעוניין לשמוע פרטים נוספים על הזדמנויות אלה, פנה אלינו ואנו נלווה אותך לאורך כל הדרך.

לקבלת מידע נוסף על שירותי IFI

לכל המאמרים