המכון הישראלי לזכייינות (IFI) עומד מאחורי ההסכם שנחתם בין חברת VR DRIVE (וי אר דרייב) לבין חברת Franchise Arabia מדובאי.

חברת VR DRIVE (וי אר דייב) המפעילה בישראל רשת מכללות ארצית ללימודי תיאוריה ואימון נהיגה בסימולטורים בטכנולוגית מציאות מדומה (vr) שהתחילה את דרכה בבאר שבע חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת Franchise Arabia לפתיחת 200 סניפים במזרח התיכון.

הסניף הראשי והראשון מתוכנן להיפתח בדובאי, לאחר מכן, יפתחו סניפים נוספים באמצעות זכיינים במדינות נוספות בכל המזרח התיכון כולל: איחוד האמירויות, סעודיה, מצרים, כווית, בחריין, מרוקו, ירדן, קטאר, עירק (כולל כורדיסטן), לבנון, טורקיה, עומאן, תוניס ואלג'יר.

היקף העסקה להקמת 10 סניפים באמירויות מוערך בכ- 5 מליון שקלים, VR DRIVE מסרה כי היקף החוזה עבור פתיחת 200 הסניפים עומד על מיליוני דולרים.

על תיווך העסקה אחראי סטיבן וולפסון מייסד ומנכ"ל המכון הישראלי לזכיינות (IFI), אשר פיתח מודל עסקי למותג VR DRIVE להפוך לחברה בינלאומית עם סניפים  באמצעות זכיינות, ברחבי העולם. מעבר לעסקה שנחתמה עם Franchise Arabia, סטיבן כבר החל במגעים עם גורמים מארה"ב.

לדברי מנכ"ל רשת  VR DRIVE מר עדיאל כהן: "הסכם השלום עם האמירויות פתח את האפשרויות לשיתופי פעולה עסקיים עם המשק הישראלי ואני שמח שחברת Franchise Arabia, שהגיעה לסיור בישראל מתוך מטרה לחתום על הסכם זכיינות עם חברה בעלת פוטנציאל להתרחבות בינלאומית, זיהתה זאת במוצר שלנו.

כהן מוסיף כי, האמירתיים רואים בישראל כמובילה בעולם בתחום הטכנולוגי, והם רואים ב- VR DRIVE כמי שתיתן פיתרון למוצר שהוא מותג טכנולוגי עדכני וחדשני ל;לימודי תיאוריה, שלא נראה בכל העולם. כהן מסכם כי בדומה להצלחת הרשת בישראל, גם באמירויות יהנו ממוצר שיש בו ערך מוסף גבוה בתחום הבטיחות בדרכים ובתחום החינוך התעבורתי ,שיביא למהפכה חיובית ושינוי תרבות הנהיגה באמירויות ובמדינות ערב נוספות.

לדברי מר גדעון רוזינג, נשיא חברת Franchise Arabia: במהלך השנים בהם החברה קיימת, עבדנו עם הרבה רעיונות עסקיים מצליחים בתחום הזכיינות, ואכן פיתחנו באמירויות רשתות מזכות, עם  מותגים מובילים בעולם. VR DRIVE, הוא המותג הישראלי הראשון שנעבוד איתו באמירויות ואנו צופים לו הצלחה גדולה. "אנו מאמינים כי   VR Driveיצליח היטב באיחוד האמירויות הערביות וברחבי האזור מכיוון שהמוצר משלב חינוך, בטיחות וטכנולוגיה תוך שימוש בפלטפורמה וירטואלית ברמה עולמית.

לדברי מנכ"ל המכון הישראלי לזכיינות (IFI), מר סטיבן וולפסון: "בזכות הסכמי השלום החדשים עם כמה ממדינות ערב נפתחות כעת אפשרויות והזדמנויות עסקיות רבות בתחום הזכיינות, דבר שהיה בגדר חלום עד לא מזמן. אני גאה ושמח להציע את שרותי והידע שצברתי במשך 35 שניםן בתחום הזכיינות הבינלאומית כדי לסייע למותגים מצויינים כדוגמת VR Drive להתפתח ולנצל את הפוטנציאל הבינלאומי שלהם"

VR Drive פיתחה תוכנה המלמדת תאוריה ואימון נהיגה בסימולטור נהיגה באמצעות טכנולוגיית VR מציאות מדומה, כאשר התלמיד עוטה את מסכת הוי אר ועולה על הסימולטור, הוא רואה עצמו בתוך רכב "אמיתי" כשלידו יושב המורה הווירטואלי. המורה מלווה את התלמיד לאורך כל השיעור ומסביר בהתאם לנושא השיעור את כל הנושאים הרלוונטיים בהתאם לתוואי הנסיעה והשטח. התלמיד הנוהג בסימולטור מנותק מסביבתו ומרוכז במתרחש, באופן המחבר למצבי אמת במרחב התעבורתי. הסימולטור מדמה גם מצבים מורכבים יותר כגון: נהיגת לילה, נהיגת גשם, תאונות, החלקות ועוד, התמודדות זו "בתנאי מעבדה" מאפשרת לתלמיד ללמוד בבטחה, להבין את ההשלכות של טעויות וכמובן ללמוד את חוקי התאוריה כנדרש ובהבנה מלאה.

רשת VR drive הוקמה לפני כ-3 שנים על ידי האחים עדיאל ושלו כהן העומדים מאחורי המיזם. הרשת הוקמה לאחר שזיהו כי תלמידים חדשים, ללא ניסיון נהיגה, מתקשים ללמוד ולהבין תוכן תיאורטי וכן מתקשים להתרכז בתהליך הלמידה ולכן מספר הנכשלים עולה מידי שנה. שיטת הלימוד שפיתחו עדיאל ושלו ממקדת את התלמידים, מנגישה את החומר בצורה ויזואלית, חווייתית, ברורה ומלאה עניין. כיום הרשת בישראל מונה 10 סניפים בפריסה ארצית ומתכוונת לפתוח עוד 10 סניפים עד סוף השנה.

לכל המאמרים