אנו שמחים לבשר כי המכון הישראלי לזכיינות זכה בפרס היוקרתי מטעם MEA Business Awards  לשנת 2020 :

 "החברה הטובה ביותר בייעוץ וחינוך בנושא זכיינות בישראל"

MEA Business Awards   הינה הוצאה לאור יוקרתית הפועלת לחשיפת עסקים וארגונים הפועלים למתן השראה לאוכלוסייה העסקית ומספקים את המוצרים והשירותים הטובים ביותר. מדי שנה MEA  מעניקה פרסים בקטגוריות שונות לארגונים העונים על קריטריונים אלו.

תהליך הבחירה כלל את השלבים הבאים:

  1. זיהוי עסקים גדולים ע"י צוות השיווק של MEA העונים על הקריטריונים.
  2. קבלה רשמית של המועמדות ע"י המועמדים לזכייה בפרס והגשת מידע נוסף כדי לבסס את המועמדות לפרס.
  3. הערכת המועמדים וקביעה האם יכנסו לרשימת המועמדים לזכייה – צוות המחקר הייעודי של MEA בוחן את כל המידע המוצג בפניהם. הצוות אוסף מידע באופן עצמאי ממגוון מקורות הנגישים לציבור ואשר נבדקים, לצד כל החומר המסופק ע"י המועמד עצמו. צוות המחקר מקבל החלטה סופית, בהתבסס על קריטריונים שונים כולל: מיומנות ושירותים מוצעים, ביצועים עסקיים, ותק, צמיחה (מתמשכת או מהירה), חדשנות, קבלת משוב מלקוחות וכו'.
  4. קביעת הזוכים בפרס – הזוכים בפרס הם אלו שהוכיחו מומחיות בתחומם, מסירות לשירות לקוחות ומחויבות לקידום מצוינות. חשוב לציין כי הזוכים בפרס איינם נקבעים עפ"י הפופלריות שלהם, אלא ע"י תרומתם לענף שלהם.

כחלק מבחינת המועמדות של המכון הישראלי לזכיינות, צוות  MEA ביקש מסטיבן וולפסון, מייסד ומנכ"ל המכון הישראלי לזכיינות, לענות על השאלות הבאות:

  1. אם היית יכול להדגיש היבט שעבורו ראוי המכון הישראלי לזכייינות לזכות בפרס מה זה היה?

המכון הישראלי לזכיינות מקדם זכיינות אתית ומאוזנת בישראל. אומנם לישראל יש נוכחות חזקה בזכיינות, אך למרבה הצער, בכל הקשור לאתיקה בזכיינות, היא נמצאית במקום בו הייתה ארה"ב לפני 35 שנה ואירופה לפני 30 שנה. משימתנו היא לתקן זאת. אני כתבתי ופרסמתי את "הקוד האתי של זכיינות" של המכון הישראלי לזכיינות וגם כתבתי מדריכים לזכיין ולמזכה, ואני מנצל כל אפשרות על מנת ללמד את תעשיית הזכיינות בישראל מה המהות של זכיינות אתית. לאחרונה מונתי ליו"ר הועדה לקידום והסדרת הזכיינות בישראל מטעם להב (הארגון לעסקים קטנים ובינוניים בישראל).

  1. במבט קדימה, מה מתכנן העתיד למכון הישראלי לזכיינות? האם יש לך תוכניות או פרוייקטים עתידיים?

בהחלט. מטרתנו היא להפוך את המכון הישראלי לזכיינות לארגון המשפיע ביותר בתחום הזכיינות. כיום, עיקר הפעילות בזכיינות מתמקדת במכירת זכיונות, אך הגיע הזמן לגרום לקהילת הזכיינות בישראל (זכיינים ומזכים) להבין שזכיינות אינה עוסקת רק במכירה אלא דורשת גם רגולציה, אתיקה והוגנות. זה יכול לקחת עוד מס' שנים ולכן התוכניות והיעדים שלנו מוגדרים לטווח הארוך ובהחלט יעסיקו אותנו למשך ה-10 שנים הבאות.

אנו במכון הישראלי לזכיינות גאים על זכייה זאת ומקווים להמשיך לפעול למען השגת המטרה העיקרית שלנו – קידום זכיינות אתית ומאוזנת בישראל.

לכל המאמרים