איך הופכים לרשת זכיינות
האם זכיינות היא שיטה רווחית?
מאוד רווחית – למעשה, אחד היתרונות המובהקים של הזכיינות הוא שיש בה פוטנציאל רווחים גדול, לפעמים פנומנאלי. העיקרון של הזכיינות פשוט – לתת לבעלי עסקים נוספים לפתוח עסקים שלהם תחת המותג שלכם ובתמיכתם. הם בעלי העסק וחלק מסוים מן הרווחים הולך אליכם.
אבל – מדובר בשיטה עסקית שדורשת הבנה מקצועית וניסיון מקיף.
כדי להצליח בזכיינות חייבים לעבוד נכון. כדי להצליח חייבים ליצור מערכת עסקית יעילה שמביאה להצלחה כפולה – גם להצלחה שלכם, כמזכים, וגם להצלחתם של הזכיינים שלכם.
יש סיכונים בזכיינות?
בוודאי שיש סיכונים – והחכמה היא להימנע מהם מראש.
הקמת עסק בזכיינות מבלי לבדוק שהמודל העסקי אכן מתאים לזכיינות – תוביל לכישלונות ולהפסדים. יישום מוטעה של מודל הזכיינות עלול לפגוע לא רק בזכיינים, אלא גם בסניפים שכבר נמצאים בבעלותכם כמזכים.
זכיינות היא לא קסם שמכניס רווחים, אבל היא כן קסם של שיטה להגדלת רווחים.
לכן אם משתמשים נכון בשיטה – הקסם יפעל, הרווחים יגדלו.
האם זכיינות מתאימה לכל אחד?
כמובן שלא.
דרוש מודל עסקי מוכח.
אי-אפשר בלי סבלנות והתמדה.
וזה לא ילך ללא שאפתנות בלתי-מתפשרת להצלחה.
לכן אתם חייבים להאמין במוצר או בשירות שלכם. ומעל הכול – חשוב שיהיה לכם רצון אמיתי לעזור לאחרים להצליח (כלומר לזכיינים שלכם).
לכן לא כל בעל עסק יכול להפוך למזכה מצליח ולא כל עסק מתאים להתפתח בזכיינות.
גדילה עסקית דרך זכיינות משמעותה לתת למישהו אחר את הזכות לרכוש סניף משלו תוך שימוש במותג שלך.
משמעותה של זכיינות היא שיש לבעל הסניף תמריץ משמעותי להצליח – הוא זה שירוויח את רוב הכסף מן העסק שלו. אבל מצד שני – אין לו סיכוי להצליח בלעדיכם.
זכיינות היא מצב של win-win לשני הצדדים. אין אפשרות אחרת.
כיצד אנחנו ב-IFI יכולים לעזור לכם ובמה אנו שונים?
פיתוח עסקי באמצעות זכיינות הוא המומחיות שלנו. למעשה, אנו יודעים להוביל אתכם בבטחה בעולם הזכיינות בארץ ובעולם – ברמה שאין שנייה לה בישראל.
אנחנו דורשים מעצמנו את ההצלחה העסקית שלכם.
הצוות שלנו מורכב ממומחים עם למעלה מ-35 שנות ניסיון בתחום הזכיינות הבינלאומית, ייעוץ משפטי, ייעוץ עסקי, בניית תהליכי עבודה ונהלי עבודה ומתודולוגיות הדרכה.
מייסד IFI, סטיבן וולפסון, הוא סמכות בעלת שם עולמי בתחום הזכיינות. לאחר שפעל כזכיין מצליח בישראל ובדרום אפריקה ולאחר שניהל רשתות מזכות מובילות ברחבי העולם, החליט סטיבן להקים את IFI כמרכז מעשי לבניית עסקים מצליחים בזכיינות.
סטיבן והצוות המנוסה של IFI מלווים עסקים ועושים מהם עסקי זכיינות מעולים בקנה מידה ארצי או עולמי. זהו הייעוד של IFI, זו הציפייה שלנו עבור כל לקוח שלנו.
האם נוכל לסייע לכם לגייס זכיינים?
כן. למרות שאנו לא מתווכים, יש לנו מס' אופציות כולל פורטל "זכיינות למכירה" המבוסס על שיטה בינלאומית. כמו כן, יש לנו מאגר מידע הכולל דיוור פרסומי שבועי הנשלח למאות מתעניינים, פרסום והעלאת קמפיינים בפייסבוק ועוד.
כל אלו ועוד יסייעו לכם לקבל פניות מזכיינים פוטנציאליים.
באחת האופציות, הפניות יגיעו ישירות אליכם ולא אלינו. אנו נדריך אתכם כיצד לטפל בפניות, כך שבהמשך תוכלו להמשיך ולגייס זכיינים גם בלעדינו. נציין גם שאנו לא מחייבים לפי כמות פניות או עסקאות.
בנוסף, אנו במכון הישראלי לזכיינות מאפשרים לך לפרסם את הזיכיון שלך ב"לוח זיכיונות למכירה", ובמקום לשלם עמלת תיווך (במקרה של מכירת הזיכיון) כפי שדורשים בדרך כלל, אתה תשלם רק דמי פרסום כפי שמקובל בכל העולם. אלטרנטיבת מכירה זו יכולה להחליף את הצורך בשירותי מתווכים וחיסכון בעלויות גבוהות ומשאירה לך משאבים נוספים לטובת הזכיינים שלך.
אנו נקים וננהל עבורך קמפיין פרסומי אשר יסייע לך במציאת זכיינים רלוונטיים לעסק שלך ולטובת כך אנו נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו בקידום המותג שלך בכל הפלטפורמות הזמינות האחרות כולל: פייסבוק, Google, ניוזלטרים, קהילות זכיינות וכו'.
הנה שיטת העבודה שלנו, על קצה המזלג:
- מנתחים את המצב הקיים.
- בונים מודל זכיינות או משפרים מודל זכיינות קיים.
- בונים תוכניות עסקיות מפורטות (לזכיין, למזכה ובפיתוח בינלאומי – לזכיין מאסטר).
- מפתחים את האסטרטגיה העסקית.
- מעניקים לכם את הכלים האפקטיביים ביותר לגיוס זכיינים.
- נותנים ייעוץ עסקי בכל הקשור להסכם הזכיינות ולעבודה מול עורכי הדין שלכם.
- מעניקים לכם את כל מה שצריך על-מנת שתוכלו ללוות את הזכיין לפתיחה טובה של העסק שלו ולאחר מכן לתמוך בו כבעל עסק מצליח.
- מסייעים לכם ליצור קהילת זכיינים יציבה ואוהדת למותג שלכם.
אז מה הצעד הבא?
השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לקבוע פגישה ראשונית כיצד נוכל לעזור לכם.
מהי בעצם המשמעות של הפיכת העסק שלך לרשת זכיינות?
1. אתה מאפשר למישהו אחר להשתמש בשמך ובמוניטין שצברת. 2. אתה מאפשר למישהו אחר להשתמש בשיטות התפעול והשיווק שלך. 3. אתה מקבל מהזכיינים שתגייס תשלום חד-פעמי, תשלום קבוע או שניהם יחד. 4. אינך נדרש לממן בעצמך את ההקמה של סניפי הרשת. 5. השקעת הון ביצירת התשתית להקמת רשת מזכה: תמיכה בזכיינים, הדרכה, גיוס זכיינים וייעוץ משפטי רלוונטי. כל זה אולי נשמע מבטיח, אבל – לפני שתשקול להפוך את העסק שלך לעסק מזכה, עליך לבחון האם הקונספט העסקי שלך מתאים לשיטת הזכיינות.על מנת לענות על סוגיה זו, שאל את עצמך את השאלות הבאות:
1. האם יש מספיק ביקוש למוצר שלך? 2. האם המחיר הקמעונאי של המוצר מתאים לציבור הרחב? 3. האם המוצר שלך ניתן לקידום ולפרסום באמצעי המדיה המקובלים בשוק? 4. האם יש מספיק מיקומים פוטנציאליים המצדיקים את הפיכת הקונספט לרשת זכיינות? 5. האם ניתן להעביר את הידע ושיטת התפעול לגורמים נוספים? 6. האם יש לך את המומחיות הדרושה ואת הניסיון המנהיגותי הדרוש כדי להפוך למזכה?ספינת הדגל וסניף פיילוט
על מנת לבצע את המעבר לחברה מזכה, עליך להפוך את סניף הפיילוט שלך למודל שניתן לשכפל את הצלחתו ואת השיטות העסקיות שלו. הפיילוט המוצלח שלך, ישמש אותך כדי להמחיש לזכיינים פוטנציאליים את הצלחת הקונספט, לבחון מוצרים ורעיונות חדשים וליצור כלים תפעוליים עבור הזכיינים שלך, כגון: מדריך נהלים, ספרי תפעול והכשרה לזכיינים ועובדיהם. סניף הפיילוט הוא הבסיס ממנו תיצור את הרשת המזכה שלך. לכן עליך לוודא כי הקונספט העסקי, השיווקי וכל ההיבטים הפיננסיים והלוגיסטיים שלו מתוכננים בקפידה וניתנים לשכפול. עליך לוודא כי ניתן לשכפל את חמשת האלמנטים הבאים של "ספינת הדגל" לשאר הסניפים שיופעלו על ידי הזכיינים: 1. חווית הלקוח ובידול 2. מגוון המוצרים, תמחור קמעוני, אספקה והפצה 3. מיתוג, שיווק ופרסום 4. גיוס והכשרת עובדים 5. בקרה כלכלית ותפעוליתבניית מודל עסקי
שלב מקדים לתהליך מכירת הזיכיונות הוא יצירת מודל עסקי של הרשת. להלן מספר קריטריונים שיש להגדיר במסגרת המודל העסקי: 1. דמי זיכיון ראשוניים – יש לקבוע את סכום דמי הזיכיון אשר תגבה מהזכיינים המעוניינים להצטרף לרשת ואילו שרותים / זכויות יכלול תשלום דמי הזיכיון (סיוע במציאת לוקיישן, סיוע בתכנון ועיצוב הלוקיישן, הדרכה תפעולית וכו')? 2. גביית תמלוגים חודשיים / שוטפים – יש לקבוע אילו תמלוגים חודשיים בכוונתך לגבות מהזכיין ואילו שירותים ותמיכה יסופקו לזכיין בתמורה לתמלוגים החודשיים. 3. פרסום ושיווק – יש לקבוע את הסכום שיגבה מהזכיין בגין הוצאות פרסום ושיווק ברמה הארצית. וכן, לקבוע תכנית שיווקית מסודרת. 4. אלמנטים משפטיים – הסכם זיכיון, רישום סימני מסחר וכד'. 5. ביטוח – יש לוודא קיום כל הביטוחים הרלוונטיים לעסק, כולל לסניפי הזכיינים.הבן את הזכיין שלך
הזכיין שלך – הלקוח שלך. חשוב להבין, שהזכיין שלך הוא למעשה הלקוח שלך. לכן, קודם יצירת המודל העסקי, חשוב להכיר את הפרופיל של הזכיין הטיפוסי, מה מחפשים הזכיינים הפוטנציאליים ואיזה סוג של זכיין אתה מחפש. האחריות והמחויבות כלפיי הזכיין שלך אינה נגמרת לאחר שחתמתם על הסכם זיכיון מפורט שמגן, בין השאר, על הקניין הרוחני שלך. כל עוד שהזכיין נאמן לחוקים, לנהלים ולקריטריונים שקבעת, מגיעה לו התייחסות כלקוח נאמן שלך.גיוס הזכיין הראשון שלך
הזכיין הפוטנציאלי יכול להגיע אל הרשת המזכה שלך במספר דרכים – מהכרויות אישיות, מודעת פרסום, חשיפה לאפשרות הזיכיון עקב היותו לקוח של סניף הפיילוט, השתתפות בתערוכת זכיינות, וגלישה באתרי זכיינות ברשת. תוכל לבחור בפלטפורמת הגיוס הנכונה לך, בהתאם לתקציב הגיוס שלך ולרמת המוכנות שלך להרחיב את הרשת.סיכום
בניית הרשת מתחילה למעשה לאחר שהזיכיון הראשון שמכרת הפך לסניף מצליח. וההצלחה העסקית שלך תתבסס על ההצלחה של הזכיינים, שתוביל להצטרפותם של זכיינים חדשים למשפחה.אנחנו, יחד עם עם ישראל כולו, מייחלים לימים טובים ושקטים יותר. ובינתיים, אולי אפשר לנצל את הזמן בשביל לנסות לחזור קצת לשגרה המוכרת, להתנתק קצת מהטלוויזיה והחדשות ולהתרכז במשהו חדש ומעניין.
בימים טרופים אלה, כשיש הרבה סימני שאלה על עתיד העסקים בישראל, בואו נלמד יחד איך אפשר להצליח.
המכון הישראלי לזכיינות מציע לכל בעלי העסקים להשתתף בוובינר ללא עלות שבמהלכו יוצגו נושאים עיקריים מתוך כוונה לעורר מחשבה מושכלת תוך כדי הדרכה והעשרת ארגז הכלים להתמודדות עם הדילמות והשאלות שעולות.
בוובינר נתמקד בהיבטים הכלליים בזכיינות ומה צריך לקחת בחשבון כאשר נכנסים לעולם הזה. נציג שיטה מיוחדת שסטיבן וולפסון פיתח במשך שנים בהסתמך על ידע וניסיון של למעלה מ-35 שנה בתחום הזכיינות ונתמקד ב-8 תנאים מוקדמים על מנת להפוך עסק לרשת מזכה.
למי שמעוניין להשתתף בוובינר ללא עלות יש ללחוץ על הלינק ולהירשם!